ابزارهای سئو رایگان

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

در هر حال، به کمک آن می‌توانید سرعت وب سایت‌تان در نسخه موبایل و همینطور نسخه رایانه را به طور جداگانه بررسی کنید. این ابزار سایت ماز از جمله قدیمی‌ترین ابزارهایی است که در زمینه آنالیز بک لینک فعالیت می‌کند. البته تا جایی‌که من بررسی کردم، قدرت آن از ابزار سایت ahrefs کم‌تر است. در ضمن ممکن است برای استفاده رایگان از آن نیاز به ثبت نام در سایت ماز داشته باشید. این‌ها ابزارهایی هستند که سایت شما را به طور کلی، از نظر سئوی داخلی، خارجی و... البته این ابزار نسبت به رقبای خارجی‌اش هنوز ضعف‌های زیادی دارد اما به نظرم تا الان هم پیشرفت‌های خوبی داشته.

مقایسه دستگاه ها بهترین ویژگی این ابزار بوده و با این ویژگی شما می توانید مشاهده کنید که نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف چگونه به نظر می رسند. بنده سعی خواهم کرد هر ماه ابزارهای جدید و مفیدی که استفاده می‌کنم رو در این مقاله انتشار به اشتراک بذارم، پس این صفحه رو بوکمارک کنید و بعدا هم سر بزنید. آیا می‌دانید چرا این ابزار برای متخصصین سئو ابزاری منحصر به فرد است؟ بله، درست حدس زدید، به دلیل تهیه گزارشات داده محور. بطور رسمی سئو کاران به دو دسته تقسیم شدند ، دسته ای که هنوز تمایل به استفاده از روش های قدیمی ( کلاه سیاه ) مانند بک لینک دارند و گروهی که سئو را کلاه سفید می بینند. امنیت اطلاعات در این ابزار فوق‌العاده بالا است و می‌توانید با خیال راحت، داده‌های خود را در آن به صورت کاملاً حرفه‌ای ذخیره و کنترل کنید. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، مهمترین دلیل بالا بودن امنیت این ابزار، سازگاری آن با قوانین فظ حریم خصوصی داده‌ها مانند GDPR است.

افزونه گوگل کروم Redirect Path کدهای وضعیت 301، 302، 404 و 500 HTTP را نشان‌گذاری می‌کند. علاوه بر این، ریدایرکت‌هایی مانند ری‌دایرکت‌های متا و جاوا اسکریپت نیز نشان‌گذاری می‌شوند تا اطمینان پیدا کنید که هر مسئله ریدایرکت فورا کشف می‌شود. سرصفحه‌های HTTP مانند انواع سرور و هدرهای ذخیره‌سازی و همچنین آدرس IP سرور نیز می‌توانند با کلیک یک دکمه نمایش داده شوند. در آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی ، ما به قدرت دگرگون کننده نوازنده های یک سمفونی ، برای رشد اعتقاد داریم.باور داریم بازاریابی یک سمفونی است، باید مراقب ضرب اهنگ باشی تا قطعه خودش ساخته بشه. به همین دلیل ما در دیجیتال مارکیتنگ، دیجیتال برندینگ و تبلیغات آنلاین، رهبری سمفونی این موسیقی رو به عهده گرفتیم.

Search Console یکی از قابل اطمینان‌ترین پلت‌فرم‌های اطلاعاتی در رابطه با نحوه‌ی رتبه‌بندی و بررسی وب‌سایت شما توسط گوگل است. علاوه براین کنسول جستجوی گوگل یکی از معدود پلت‌فرم‌هایی است که شما می‌توانید داده‌های قابل استناد مربوط به کلمات کلیدی را در آن بدست آورید. ماز یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین و جامع‌ترین ابزارهای سئو در دنیاست که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را بهینه کنید و رفته رفته کلمات کلیدی آن را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیاورید. بررسی مشکلات و فرصت‌های بهبود سئوی وب‌سایت، به ابزاری دقیق و نکته‌سنج نیاز دارد. به کمک ابزار SEO Site Checkup می‌توان از خدمات تحلیل سئو تکنیکال، آنالیز سئو آن پیج، تجزیه‌وتحلیل بک‌لینک‌ها، بهینه‌سازی نسخه موبایل ویو، امنیت وب‌سایت، دریافت گزارشات جامع و غیره بهره برد.

از ممیزی جاوا اسکریپت گرفته تا سرعت به جستجوگرها در صفحه، برخی از بهترین ویژگی ها به صورت پنهان اما کاملاً عالی هستند. به چند روش خاص برای استفاده از آن برای سئو نیاز دارید؟ این منابع را اینجا، اینجا و اینجا بررسی کنید. در اصل، این ابزار شماره 1 ضروری برای SEO محلی است – به ویژه اگر در بازاری که توسط گوگل سرو می شود زندگی می کنید. این امکان را به شما می دهد تا شغل خود را ادعا کنید، اطلاعات لیست را مدیریت کنید و به بررسی ها پاسخ دهید – از جمله موارد دیگر. ادعای نمایه کسب و کار شما پایه و اساس اکثر فعالیتهای محلی SEO را تشکیل می دهد، بنابراین این یک اقدام اساسی است.

ابزار Mozcast تغییرات بزرگ و کوچک در الگوریتم‌های گوگل را رصد می‌کند. این ابزار هر ۲۴ ساعت، مجموعه‌ای از هزاران کلمه کلیدی مختلف در حوزه‌های مختلف را رصد و صفحات SERP را تجزیه و تحلیل می‌کند و آن را با روز قبل مقایسه می‌کند. از این ابزار می‌توانید در پاسخ به این سوال که «آیا گوگل تغییر کرد یا فقط من بودم» کاربردی باشد. برای بهینه سازی سئو داخلی یک وبسایت و شناسایی خطاهای احتمالی، ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. دو ابزار پرکاربرد و قدرتمند در این زمینه، Screaming Frog  و Sitebulb  هستند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از این نرم افزارهای سئو سایت می‌پردازیم.

سپس، می‌توانید با شناسایی و عرضه سایت خود در citation‌های مناسب، پیش بروید. اگر سایتی را سئو می‌کنید که جریمه شده است، Barracuda Panguin از جمله ابزارهایی است که هر سئوکار باید در روند کار خود از آن استفاده کند. سپس با ترکیب و مقایسه داده‌های قبل و بعد از جریمه گوگل، دلیل پنالتی را متوجه می‌شود. ابزار خارق‌العاده ای است که تنها برای انجام یک کار طراحی شده است؛ تست و بررسی اطلاعات استراکچر دیتا با داده‌های موجود در Schema.org که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات کد نویسی اسکیما را قبل از پیاده سازی کدها شناسایی کرد.

علاوه براین، هنگام گشت و گذار در فضای وب، معیارهای لینک اصلی را به MozBar اضافه می‌کند. SEOlyzer یک ابزار تجزیه و تحلیل Log است که توسط افراد شناخته شده‌ای همچون آلیدا سولیس(Aleyda Solis) و پادکست مرتبط با حوزه‌ی سئو وی به کاربران پیشنهاد شده است. SEOlyzer در واقه یک ابزار تجزیه و تجلیل ترافیک Log است که ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای همچون تجزیه و تحلیل لحظه‌ای و طبقه‌بندی صفحات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اغلب کاربران فعال حوزه‌ی سئو با ابزار Screaming Frog آشنا هستند، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که Frog یک ابزار رایگان/پولی تجزیه و تحلیل فایل Log مستقل نیز عرضه کرده است. نسخه‌ی رایگان این ابزار گرچه تنها به هزار خط محدود شده، اما بسیار قوی است.

برای مثال، جی‌تی‌متریکس به شما می‌گوید که تصاویر شما چقدر بزرگ هستند، کدهای شما چقدر بهینه شده‌اند و آیا از کش استفاده می‌کنید یا خیر! با رفع این مشکلات، می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. Check My Links یک افزونه جذاب Chrome است که صفحات شما را بررسی می‌کند و وضعیت هر لینک را در صفحه شناسایی می‌کند، از جمله لینک‌های خراب. همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این ابزار چندین نمره مختلف به سایت شما می‌دهد. این نمره‌ها بر اساس سرعت سایت، فاکتورهای مد نظر گوگل در Core Web Vitals و... همانطور که در تصویر پیداست، این ابزار در مورد تعداد بک لینک‌ها، لینک‌هایی که به تازگی ساخته شده، از بین رفته و...

همچنین این ابزار می‌تواند بر اساس کشور، شهر یا کد پستی، رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی محلی نشان دهد. همیشه نظرات کاربران درباره کسب‌وکار شما برای گوگل مهم است و روی سئو سایت شما تاثیر مستقیمی می‌گذارد. با این ابزار می‌توانید یک لینک ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظرشان را درباره کسب‌وکار شما بنویسند. تمام کامنت‌های دریافتی در حساب کاربری Google My Business منتشر می‌شوند. یک ابزار قدرتمند و رایگان است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز و همچنین تخمین حجم جستجو کلمات برای  seoوبسایت خود پیدا کنید.

بسیاری از مردم نمی دانند که نسخه رایگان وجود دارد که اجازه می دهد تا 500 URL در هر خزیدن. اگرچه به اندازه نسخه پرداخت شده کاملاً کاربردی نیست، اما برای پروژه های کوچک و ممیزی های سایت کوچکتر عالی است. در حالیکه گوگل یک ابزار بسیار قوی دارد ولی ابزار بینگ هم قدرت بسیاری برای بهینه‌سازی در وب سایت بینگ دارد. مقاله «گوگل سرچ کنسول» راهنمای کاملی از این ابزار را در اختیار شما می‌گذارد. اطلاعات بسیار زیادی از طریق این ابزار به دست می آید، بنابراین سعی کنید صفحه نتایج را به دقت و با جزئیات بررسی کنید چون این داده‌ها برای بهبود سئو و استراتژی بازاریابی شما در آینده استفاده می‌شود. علاوه بر اینکه حواستان به سئوی سایتتان است و مرتب عملکرد سایتتان را بررسی می‌کنید، باید حواستان به دور و برتان هم باشد که ببینید دیگران چه کار می‌کنند و شما در میدان رقابت کجای کارید.

بیشترین کمک یوست در سئوی محتوای سایت است که کمک‌تان می‌کند فاکتورهای آن را رعایت کنید. اگر به فکر خرید یک ابزار غیر رایگان بودید، پیشنهادم همین ابزار و البته ابزار بعدی (الکسا) است. با توجه به این، در این مقاله می‌خواهم آن‌دسته ابزارهای سئو را به شما معرفی کنم که مخصوصا برای ما ایرانیان قابل استفاده بوده و البته ارزش آن را دارند که زمان‌مان صرف شناخت و کار با آنها کنیم. برای بهینه‌سازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما به‌راحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد.

بعد از اجرای تست A، آن را به طور کامل بررسی کنید و ببینید که نتیجه چه بوده است. کدام یک برای یک کسب و کار شما مفیدتر بوده است و بیشتر افراد از طریق کدام روش به مشتری تبدیل شده‌اند. ابزارهایی برای کشف کلمات جستجو شده توسط کاربران، در کنار ویژگی‌های دیگری همچون حجم جستجو و کلمات مترادف. داده‌های مختلف از گوگل، Mailchimp، توییتر، فیس بوک اینسایت «Facebook Insights»، گوگل آنالیتیکس و غیره را در یک داشبورد واحد جمع‌آوری می‌کند. کافی‌ست روی صفحه سایت کلیک راست کرده و گزینه «Inspect» را انتخاب کنید.

نسخه‌ی آزمایشی رایگان یا همان Demo به شما اجازه می‌دهد تا متن یک صفحه را به صورت همزمان تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این ابزار Natural Language API به شما این امکان را می‌دهد تا چگونگی مشاهده‌ی بخش‌های مختلف، آنالیز احساسات، ترکیب و نحوه‌ی طبقه‌بندی توسط موتور جستجو را مشاهده کنید. داده‌های ترافیکی وب‌سایت، کلمات کلیدی، رتبه‌بندی صفحات و سایر معیارهای سئو را بررسی و در قالب گزارش ارائه می‌دهد. بازاریابی ماینر در ایالات متحده از مشخصات پایینی برخوردار است اما یکی از بهترین رازهای مخفی اروپای شرقی است. اگر نیاز دارید تعداد زیادی از داده های SERP، رتبه بندی، گزارش ابزار یا تجزیه و تحلیل رقابتی را بکشید، بازاریابی خیاب سنگین وزن را برای شما به ارمغان می آورد و همه را به گزارش های مناسب بار می آورد. این یک ابزار پرداخت شده است، اما نسخه رایگان امکان انجام تعدادی کار را می دهد.

یعنی این ابزار، قابلیت کراول و تحلیل سایت شما از نظر سرعت، عملکرد و سئو را ندارد. اما به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایتتان را پیدا، و سئوی خود را بهبود ببخشید. ابزارهای رایگان سئو، علی‌رغم رایگان بودنشان، امکانات و ویژگی‌های ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد سایتشان را بهتر از قبل کنند. Woorank ابزاری جامع برای تحلیل سئو است که معمولاً از آن برای سئو، بهبود تجربه کاربری، سرعت بارگذاری و غیره استفاده می‌شود. خدمات رایگان این ابزار شامل یک گزارش رایگان از وب‌سایت در مورد بهینه‌سازی سئو، سرعت سایت، وضعیت تجربه کاربری است و پیشنهاداتی هم درباره سئو آن پیج و تکنیکال می‌دهد.

صادقانه بگو ، گرچه Xenu از طلوع آفتاب در هر لیست “ابزار جستجوگرها رایگان” حضور داشته است ، اما به هیچ وجه فکر نمی کردم این یکی را بسازد. این خزنده رومیزی مبتنی بر ویندوز در طول 10 سال گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است. به گفته این، بسیاری از افراد هنوز هم آن را دوست دارند و از آن برای ممیزی سایت اصلی استفاده می کنند، به دنبال لینک های خراب و غیره هستند. راه دوم استفاده از این ابزار نصب افزونه Lighthouse روی مرورگر کروم است. بعد از نصب افزونه در هر صفحه دلخواه می‌توانید آن را از گوشه بالا سمت راست اجرا کنید.

حذف ریدایرکت‌های اضافه، صرفه‌جویی در بودجه خزش، بهینه‌سازی سرعت سایت، به‌روزرسانی نقشه سایت، طراحی ساختار مناسب وب‌سایت و حذف محتواهای تکراری. صفحات وب در حالت ایده‌آل باید به ترتیب میزان اهمیتشان کرال شده و این روند با بیشترین سرعت ممکن انجام شود. خبر خوب این که با رعایت چند تکنیک در بهینه‌سازی وب‌سایت، می‌توانید به این ایده‌آل دست پیدا کنید که آن‌ها را در ادامه می‌بینید. وقتی خزیدن URL فعلی تمام شد، ربات‌ها همین مراحل را برای URL بعدی که در صف خزش است، تکرار می‌کند. این صف ممکن است شامل URLهای جدید، به‌روزرسانی‌شده یا URLهایی باشد که در گذشته گوگل آن‌ها را خزیده و نیاز به بررسی دوباره توسط کراولرها (crawlers) دارد. اولویت‌بندی URLها بر اساس عواملی مانند اهمیت صفحه، لینک‌سازی‌های داخلی، داده‌های ساختاریافته و سایر سیگنال‌های سئو انجام می‌شود.

با استفاده از این گزارش می‌توانید بفهمید چه عواملی باعث کندی سایت شما شده‌اند و چه راهکارهایی برای رفع این مشکلات وجود دارد. علاوه بر این، جی تی متریکس به کاربران امکان می‌دهد تا زمان بارگذاری، اندازه صفحات، تعداد درخواست‌ها و همچنین جزئیات مربوط به بهینه‌سازی‌های پیشنهادی را مشاهده کنند. حتی این ابزار قابلیت تست صفحات از سرورهای مختلف و در شرایط مختلف اتصال را هم دارد و به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را در موقعیت‌های مختلف ارزیابی کنند. همینطور اطلاعاتی در مورد رتبه کلمات کلیدی مختلف‌تان، مشکلات فنی سایت و ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی به شما ارائه می‌کند. جت سئو یک ابزار ایرانی است که یکی از بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت محسوب می‌شود، زیرا هم از نظر قیمت و هم دقت بالایی که برای سایت‌های ایرانی دارد، بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از سرچ کنسول گوگل، تنها باید وب‌سایت خود را توسط گوگل تأیید کنید.

در صورتی که در حوزه‌ی سئو فعالیت دارید، قطعا این وب‌سایت باید در بوک‌مارک شما قرار داشته باشد. نقشه سایت در واقع لیستی از آدرس صفحات سایت شما است که با معرفی آن ها به گوگل سرعت ایندکس آنها توسط گوگل افزایش می یابد. اگر سایت شما وردپرسی باشد افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما اگر سایت شما با cms های دیگر طراحی شده است می توانید از ابزار xml-sitemaps استفاده کنید. با توجه به تصویر می توانید آدرس سایت خود را وارد کرده و استارت(start) را بزنید. نقشه سایت شما ساخته شده و باید با آدرسی مثل example.ir/sitemap.xml قرار داده و منتشر کنید. توجه کنید که آدرس دقیق صفحه سایت مپ را باید به سرچ کنسول گوگل معرفی کنید.

زمانی که این افزونه را در کروم خود نصب می‌کنید، سایت مورد نظر شما را به‌صورت خودکار تجزیه‌وتحلیل می‌کند و اطلاعاتی درباره نوع CMS سایت، پلاگین‌ و زبان برنامه‌نویسی به شما ارائه دهد. این ابزارها با ارائه داده‌های دقیق و تحلیل‌های عمیق، به شما امکان می‌دهند تا نقاط ضعف و قوت وب‌سایت خود را شناسایی کرده و استراتژی‌های موثر برای بهبود رتبه آن اتخاذ کنید. در ادامه مهم ترین و کاربردی ترین ابزار بهینه سازی وب سایت‌ها را معرفی کرده ایم. یکی دیگر از ابزارهای معروف و شناخته شده در بین ابزارهای رایگان برای بررسی سئو سایت، ماز (MOZ) و ابزار افزونه مرورگر آن، ماز بار (MozBar) است. ابزارهایی معتبر و محبوب در حوزه سئو که به کاربران کمک می‌کنند تا عملکرد وب‌سایت‌های خود را تحلیل کنند.

ابزارهای سئو به عنوان دستیاران قدرتمند سئوکاران، امکان بررسی دقیق و عمیق تمامی جوانب یک سایت را فراهم می‌کنند. از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا ابزارهای بررسی سرعت سایت و بک لینک‌ها، هر کدام نقش مهمی در بهبود سئو سایت ایفا می‌کنند. در این مقاله، انواع مختلف ابزارهای سئو سایت و کاربرد هر یک را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. بودجه خزش (Crawl Budget)، تعداد صفحاتی است که ربات‌های گوگل (Googlebot) می‌تواند در یک بازه زمانی مشخص، بخزد. منظور از خزش (Crawling) فرایندی است که در آن، ربات‌ها اطلاعات صفحات وب را بازدید و جمع‌آوری می‌کند. در این صورت، ۲۵ روز طول می‌کشد تا گوگل کل صفحات را کرال کند و این زمان زیادی است!

برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید، توصیه می‌کنم حتما آن را امتحان کنید.

ابزار سئو به مدیران سایت ها و متخصصین سئو کمک می‌کند تا بتوانند با سرعت بالا و کمترین خطا سایتی را برای نتایج گوگل بهینه سازی کنند. نمونه ابزار سئو در ایران میزفا تولز است و به شما کمک میکند تا بتوانید از تحقیق کلمات تا تحلیل رقبا از آن کمک بگیرید. Botify با ادغام مواردی چون بودجه کراول و عوامل سئوی فنی که مرتبط با هدف جستجوگر است، می‌تواند تمام عوامل موثر در رتبه بندی را شناسایی کند. سپس گزارشی جامع و عمیق از ترکیب این اطلاعات در اختیار متخصص سئو قرار دهد که با ارزیابی آن می‌توان تغییر در نحوه جستجوی کاربران را، بدون درنظرگرفتن صنعتی که در آن هستند، تشخیص داد. GTMetrix یک سیستم گزارش گیری از سرعت صفحه سایت است که آن را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و گزارشی عمیق و مفصل در اختیار متخصص سئو قرار می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توان Request‌های صفحه، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به لود شدن دارند و همچنین سایر عواملی که منجر به کند شدن سایت می‌شود را شناسایی و بهبود بخشید.

به خاطر رایگان بودن، Google Analytics به طرز شگفت انگیزی قوی است و با سایر محصولات Google از جمله Optimize  Search Console و Data Studio خوب مچ می شود. برخی از افراد با GA نگرانی هایی درباره حفظ حریم خصوصی دارند – گرچه Google قسم می خورد که از این داده ها برای رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند. بعد از زدن Generate report این ابزار نتایج را به شکل زیر به شما نمایش می‌دهد، اسکرول که بکنید، گزارش کاملی از هر کدام از این بخش‌ها با جزئیات خواهید دید. کافی است روی صفحه سایت کلیک راست کنید و Inspect یا انتخاب کنید (یا دکمه F12  را بزنید). تب آخر Lighthouse است که با انتخاب نوع گزارش و دستگاه مورد نظر می‌توانید گزارش مربوطه را دریافت کنید.

در آن مقاله هم به این موضوع اشاره کردم که می‌توانید از ترندز برای پیدا کردن موضوعات محبوب برای تولید محتوا، برای فروش محصول در فروشگاه اینترنتی و... با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااین‌حال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد.

به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و ایندکس کند. خوشبختانه برای اینکه سایت خود را موبایل پسند کند، نیازی به یک توسعه دهنده تمام وقت ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را از طریق ابزار Mobile-Friendly Test اجرا کنید. این ابزار سئو به شما می گوید که آیا گوگل سایت شما را سازگار با موبایل می داند یا خیر. همچنین به شما می گوید چه مشکلی یا مشکلاتی در سایت شما رخ داده است و چه چیزی را باید اصلاح کنید.

در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. بهترین ویژگی و مشخصه این ابزار این است که مشکلات بارگذاری صفحه را به شما نشان می دهد. این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/