خلاقانه خلاقیت در محتوا
چند ایده برای تولید محتوا که کاربران را مجذوب محتوای شما می کنند زوم تک
مدیتیشن یا مراقبه، مثل یک باشگاه ورزش ذهنی است و به خاطر آرامش و بینشی که به شما هدیه میدهد، میتواند به قدرتمند شدن عضلات ذهن شما کمک کند. در طول روز زمانی را به مدیتیشن اختصاص دهد (مثلاً دو تا پانزده دقیقه). همین کار ساده، در بلندمدت میتواند انقلاب عظیمی در محتواهای شما به وجود بیاورد. معمولاً مخاطب از شنیدن داستان و ماجراهای مربوط به هر موضوعی، لذت میبرد. بنابراین این شما هستید که میتوانید در قالب یک داستان جذاب و پرمخاطب، تولید محتوا داشته باشید.
اگر شما در حوزه دندانپزشکی فعالیت میکنید؛ اما ایده تولید محتوا به ذهنتان نمیرسد، بهترین کار مشاهده یا خواندن محتواهای مشابه مرتبط به زمینه کاری شما است. کتاب، مقالات، ویدیوها و پادکستهای مرتبط به دندانپزشکی، میتوانند به شما در یافتن ایدههای جدید کمک کنند. هدف استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا این است که توانایی های انسانی را تقویت کند، نه اینکه جای آن را بگیرد. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی فقط یک ابزار است؛ ابزاری مفید و پیشرفته، اما خلاقیت، قضاوت و نظر شخصی شما هیچ گاه قابل جایگزینی نیست. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب نیاز به نظارت انسانی دارد تا مرتبط و جذاب شود.
شاید کمی دانش دستور زبان ما قدیمی باشد یا مطمئن نباشیم که محتوای ما به اندازه کافی جذاب است یا خیر. شما برای همه چیز هدفی دارید، برای زندگی، کار، روابط… حال برای محتوا نیز باید هدفی داشته باشید. یک هدف مبهم و نامشخص تنها برای پیش گرفتن یک رویه عادی کافی نیست. باید بدانید از محتوا چه میخواهید و میخواهید چه نتیجهای از آن حاصل شود، اینجاست که هدف شکل میگیرد. نوع زبانی که به کار میبرید و لحن شما با مخاطب کاملا بستگی به صنعت و بیزنس شما دارد. این به برند شما شخصیت و هویت میبخشد که در تمام محتواها جاری است.
اگر یک محتوا باعث شود غمگین، عصبانی، خوشحال یا دچار هر واکنش احساسی دیگری شویم، همین موضوع باعث میشود بخواهیم آن را برای دیگران ارسال کنیم تا آنها همان احساسات را تجربه کنند. در این جلسه سرپرست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بر پیش بینی و اجرای برنامهها با توجه به اسناد بالا دستی از جمله برنامه هفتم پیشرفت تاکید کرد. علاوه بر تمامی این مزایا، در پلتفرم جریان اطلاعات کامل پیجها اعم از دستهبندی، تعداد فالوور، نرخ تعامل و تعرفههای آنان قابلمشاهده است. کتاب بخوانید، مستند تماشا کنید و به پادکستهای متفاوت از حوزه معمول خود گوش دهید. توصیه استیون کینگ به نویسندگان این است که یا در حال نوشتن باشند یا در حال خواندن و یادگیری.
بنابراین تولید محتوای خلاقانه و استفادهی صحیح از آن ضروری است و دانش لازم برای اجرای درست آن اهمیت زیادی دارد. مقالهای که آماده کردیم، کمک میکند تولید محتوای خلاقانه را بهتر درک کنید و با استفاده از پنج قدم ضروری، آن را در استراتژی تولید محتوای خود بگنجانید. به یاد داشته باشید نکات فراوانی وجود دارد که میتوانید برای ایجاد خلاقیت در تولید محتوا از آنها کمک بگیرید تا مخاطبانتان راضی نگه داشته و به بهترین شیوه کنجکاوی آنها را به ویژه در مورد مسائل روز تحریک کنید. اکثر افراد، ارزش خلاقیت در تولید محتوا و خلاقانه نوشتن در بازاریابی آنلاین را نادیده میگیرند. به همین دلیل تلاش کردیم در این نوشتار نکاتی را مورد بررسی قرار دهیم تا کمکی به نویسندگان به ویژه افراد مبتدی کنیم که بتوانند خلاقانه تولید محتوا کنند و پیامشان را به دیگران برسانند. برای تولید محتوا، حالت آلفا میتونه تأثیر زیادی توی افزایش خلاقیت بذاره.
همانطور که قبلا هم گفتیم، از بیان آمار و اطلاعات علمی هم ابایی نداشته باشید. یک راه موثر برای دنبالکردن مقالات و اخبار جدید، ایجاد Google Alerts برای کلمات کلیدی خاص مربوط به کسبوکارتان است. Google هر روز یک پیام ایمیل خودکار در پایان روز برای شما ارسال میکند که حاوی مقالات جدیدی است که برای آن کلمه کلیدی خاص در وب ظاهر شدهاند. علیرغم این واقعیت که مخاطبهای شما بسیار باهوش و حواسجمع هستند، همچنان باید محتوای خود را ساده نگه دارید؛ زیرا خوانایی از هر چیزی مهمتر است. وقتی رنکهای بهتری را تصاحب کنیم، ترافیک سایت ما افزایش مییابد و مجدداً رنک صفحات سایت ما بهتر میشود.
در این صورت مخاطب در مقابل محتوای شما نقشی را بر عهده میگیرد و شروع به اظهارنظر میکند؛ این ابراز وجود میتواند در پی تأیید و صحه گذاشتن بر محتوای شما باشد؛ و یا با مطلبی که مطرح کردهاید مخالفت کند. چراکه معمولاً بیشتر موضوعات قبلاً توسط افراد دیگری تولید شدهاند و شما برای اینکه بتوانید نگاه مخاطب را بهسوی خود جلب کنید، حرف جدیدی برای گفتن ندارید. حفظ انگیزه شاید کار نسبتا سختی باشد، اما سعی کنید با در نظر گرفتن هدف و تداوم در کار، انگیزه خود را حفظ کنید. منتظر نشوید تا به شما الهام شود، زیرا این الهامات زمانی که به آن نیاز دارید رخ نمیدهد و قابل اعتماد نیست. دنیای اینترنت، دنیای ایموجی و چت است، جایی برای گفتگو به سبک شکسپیر یا فردوسی نیست.
حتی اگر دربارۀ موضوعی کاملاً تخصصی محتوا تولید میکنید، بازهم بهتر است ایدههایی را از حوزههای دیگر وارد محتوا کنید تا از خشکی و بیروح بودن فاصله بگیرد و به محتوایی زنده تبدیل شود. هر محتوای وبسایت میتواند در حکم کتابی باشد که اطلاعات کاملی را دربارۀ موضوعی مشخص در اختیار مخاطب قرار میدهد و او را از مصرف محتوای دیگران بینیاز میکند. به این منظور، با افرادی که در حرفه و کار خود شناختهشده و باتجربه هستند مصاحبه کنید و از آنها بخواهید تا تجربیات خود را در اختیار شما و مخاطبانتان قرار بدهند. این محتوا را میتوانید در قالب پادکست، مصاحبۀ ویدئویی و یا محتوای متنی تولید و منتشر کنید. اگر میخواهید خوب بنویسید، سوژههایی خلاقانه برای تولید و نشر محتوا داشته باشید و متفاوت از رقبای خود ظاهر شوید، ذهنتان را در معرض محتوای خلاقانه قرار بدهید. مسلماً برای تولید محتوا به شکل منظم و هرروزه، نیاز است که در معرض محتوای دیگران قرار بگیریم.
همین که مخاطب مطمئن شود شما منبع موثق و قابل اعتمادی هستید، در خصوص محصولاتی که ارائه میدهید نیز کنجکاو و پیگیر خواهد شد. شاید برایتان سخت باشد هر روز بنشینید و بنویسید، اما باید آن را به صورت عادت درآورید. بهترین زمان را در روز پیدا کنید، بنشینید و یک ساعت طوفان مغزی انجام داده و محتوا بنویسید. معمولا ابتدای روز زمان بهتری است تا دور از دغدغه و استرسها، ایدههای خود را بنویسید. جملاتی بسازید که پیام زیادی منتقل میکنند، بدون اینکه نیاز به استفاده از تعداد لغات زیاد داشته باشند. نه تنها باید از نقل قول متخصصان استفاده کنید، بلکه به وبسایت یا وبلاگ آنها نیز در محتوای خود لینک دهید.
هم مصرفکنندگان و هم موتورهای جستجو به دنبال ارزش در محتوا هستند. هرچه بهتر بتوانید نیت جستجو (Search intent) را تشخیص دهید و انتظارات کاربران را برآورده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر تعامل برقرار کرده و از سایتهای دیگر، بک لینک دریافت کنید. سعی داشته باشید به نکاتی که توضیح دادیم خیلی دقت نمایید تا بتوانید با استفاده از خلاقیت در محتوا هم کاربران خود را وفادارتر کنید و هم سبک نگارش محتوا زیباتری را برای خود خلق کنید. البته دقت داشته باشید که برخی از این سوالات ممکن است نیاز به پاسخهای کوتاه داشته باشند و به همین دلیل شما نباید تمامی سوالات را مورد تولید محتوا قرار دهید و پاسخ آنها را خیلی طولانی کنید به صورتی که کاربر از شما خسته شود. وقتی یک زبان جدید یاد میگیرید، مغزتون رو به چالش میکشید تا به روشهای متفاوتی فکر کنه و از الگوهای جدید استفاده کنه.
اما خلاقیت در تولید محتوا چیزی نیست که با جادو ظاهر بشه؛ یه فراینده که میتونید یادش بگیرید و تقویتش کنید. اما واقعیت اینه که تولید محتوای خلاقانه کاملاً یاد گرفتنیه و با تمرین، هر کسی میتونه این مهارت رو تقویت کنه. یکی دیگر از مواردی که منجر به خلاقیت و همچنین ارتقاء ذوق کاربران به برقراری ارتباط با محتوای ما میشود مسئله هنر ارائه قوی و در عین حال اصولی است. قرار است در چه حوزهای تولید محتوا را شروع کنید چرا که تولید محتوا به سه بخش متنی، صوتی و ویدئویی طبقه بندی میشود. پس علت آنکه ملیونها انسان هر روز با شور و اشتیاق به شکل داوطلبانه شروع به تولید محتواهای ویدئویی در این سایت اشتراک گذاری ویدئو میکنند تماماً به علت قدرت و تاثیر فوق العاده اعجاب بر انگیز خلاقیت است.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت، متعلق به آژانس تبلیغات روزنه نگاه امروز می باشد. اگر تا حالا مدیتیشن نکردید یا باهاش آشنا نیستید، اپلیکیشن Headspace میتونه به شما کمک کنه. حتی اگه علاقهای به مدیتیشن ندارید یا وقتش رو ندارید، Headspace موزیکهای مخصوص مدیتیشن، پادکستها و صداهای آرامشبخش طبیعت رو داره که باعث میشه حس آرامش پیدا کنید. برای اینکه خلاقتر باشید، باید وارد وضعیتهای ذهنی خاصی بشید.
خلاقیت در تولید محتوا به معنای استفده از ایده های نو و منحصر به فرد است. این خلاقیت می تواند در قالب های مختلفی مانند متن، تصویر، ویدیو و پادکست ها بروز پیدا کند. مثلا یک وبلاگ نویس می تواند با استفاده از داستان سرایی جذاب، تجربیات شخصی یا نکات جالب، محتوایی تولید کند که نه تنها آموزنده باشد بلکه خواننده را نیز سرگرم کند. ایجاد یک محتوای خلاقانه که تمام ویژگیهای گفته شده را داشته باشد کار سادهای نیست؛ اما فقط اعمال همین ویژگی، هم ساده است هم ذهنیت مثبتی در مورد شما در ذهن مخاطبان ایجاد میکند. مثبت نگه داشتن مطالبتان نهتنها باعث رضایت شما میشود، بلکه اینترنت را به مکان بهتری تبدیل میکند.
فرض کنید شرایط طوری فراهم شد که میخواهید از ایده یک طراح در تولید محتوای خود استفاده کنید. مواردی که با آن رو به رو میشوید یا میشنوید ممکن است مسیر شما را برای خلق یک طرح بسیار خاص از محتوا، تغییر دهد. برای اینکه کیفیت محتوای تولیدی، بهتر باشد، یک تقویم محتوا بسازید و برای ماههای آینده هر ایدهای که برای تولید محتوای خاص و جذاب به ذهنتان میرسد، یادداشت کنید. همین باعث میشود تا برای هر تولید محتوایی آمادگی لازم را داشته باشید. ساخت تصویر با هوش مصنوعی، نتیجه پیشرفتهای سریعی در زمینه مدلهای یادگیری عمیق است.
زمان، هدف و نوع محتوایی که در این بخش تولید میکنید، وابستگی زیادی به پلت فرم انتشار محتوا دارد. الگوها یا ساختاری که از قبل برای تولید محتوا اجرا شده و نتیجه خوبی داده است، یکی دیگر از گزینههای مفید و قابل استفاده برای ایجاد محتوای خلاقانه در نظر گرفته میشود. هیچ اشکالی ندارد اگر در جای دیگری فرمول خاص، طرح یا قالب مشخصی برای محتوا دیدهاید و بخواهید مجدد از همان الگو استفاده کنید. ساخت تصویر با هوش مصنوعی یکی از ابزارهای قدرتمند برای خلاقیت و نوآوری در دنیای امروز است. با ابزارهایی مانند ChatGPT و DALL-E، امکان ایجاد تصاویر شخصیسازیشده و با کیفیت بالا به راحتی فراهم شده است. این ابزارها میتوانند در صنایع مختلف از جمله تبلیغات، طراحی، بازیسازی و آموزش تحولی بزرگ ایجاد کنند.
بسیاری از ایدههای خلاقانهای که در طول مسیر کسبوکار به دست میآید، ناشی از نیازهای کاربران است و برقراری تعامل با آنها میتواند به تحریک خلاقیت شما کمک شایانی کند. این موضوع به تحلیل و آنالیز وبسایت مربوط میشود که میتوان از طریق گزارشها به نتایج ارزشمندی دست یافت. شبکههای اجتماعی مانند LinkedIn و گروههای مختلف دیگر فرصتی عالی برای تبادل نظر فراهم میکنند و شما میتوانید از تجربیات دیگران بهرهمند شوید. علاوه بر این، شرکت در کارگاهها و وبینارها به شما این امکان را میدهد که با افراد خلاق دیگر آشنا شوید و از ایدههای آنها الهام بگیرید. هنگام تولید محتوای خلاقانه توجه داشته باشید که تمامی اهداف ذکر شده باید در پسزمینه کار شما باشند.
اگر موضوعی را خوب درک نکردهاید برای تولید محتوای آن اقدام نکنید. پس مهم است که به هدفی که از تولید محتوا دارید توجه کنید تا بتوانید به چنین محتوای جامعی دست پیدا کنید. برای تولید چنین محتوایی، میتوانید هم به سراغ موضوعات کاملاً تخصصی بروید و هم محتوای روزانه را به شکل ساده منتشر کنید. در فشاری که برای تولید محتوای روزانه احساس میکنیم، عضلات خلاقیت ما پرورش پیدا کرده و رشد میکنند. این شکاف از آنجا ایجاد میشود که محتوای موجود همیشه با نوعی نقص همراه است.
بهتر است به تولید محتوایی بپردازم که برای نوشتن آن مصمم هستیم. اگر شما هم قصد دارید با تولید محتوای خلاقانه رونق تازهای به کسبوکار خود ببخشید، پیشنهاد میکنم با سفارش تولید محتوا از تیم تولید محتوای نت بازده، محتوایی باکیفیت و سرشار از خلاقیت را دریافت کنید. اما چنین محتوایی برای جذب مخاطبان و فروش کالا و خدمات بهویژه در مناسبتها میتواند کارایی زیادی داشته باشد. شما بهعنوان تولیدکننده محتوا باید همیشه گوشبهزنگ باشید تا از محتواهای مناسبتی و چالشی روز، به نفع تولید محتوای موضوعات خود بهره ببرید. به همین جهت ما در این مقاله استفاده از 5 راهکار را توصیه میکنیم که با کمکگرفتن از آنها میتوانید محتوای خلاقانهتر تولید و حتی در کپی رایتینگ در تولید محتوا نیز از آن استفاده کرده و به ایدههای نو و تازهتری دست پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید برای بروز خلاقیت استفاده از برخی زمانها مانند اول صبح که ذهن هنوز درگیر مسائل روزمره نشده، و تمرین زیاد بسیار اهمیت دارد.
افراد اینترنت را جستجو میکنند به دنبال افرادی که با آنها همفکر هستند و نظرات خود را به اشتراک گذاشتهاند. اگر شما نیز نظرات خود را بنویسید، میتوانید افرادی که با شما همفکر هستند را جذب کنید. اندازه متن اهمیت دارد و هر چه متن بلندتر و طولانیتر باشد، بهتر است. مطالعات نشان میدهند محتوای طولانی مخاطب را بیشتر درگیر (engage) میکند و اشتراکگذاری آن بیشتر است. محتوا را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و به صورت یک لیست درآورید. تحقیقات نشان داده، فرقی نمیکند چه نوع سایتی هستید، مخاطب به دنبال تنوع است.
بهترین کار این است که در عنوان خود از لغاتی استفاده کنید که افراد به آن فکر میکنند یا آن را در اینترنت جستجو میکنند. اگر مخاطب شما در گوگل آن لغت خاص را جستجو کند، احتمال زیادی وجود دارد که مقاله شما را ببیند و روی آن کلیک کند. از طرفی سعی کنید عنوان طولانی ننویسید، کوتاه و جذاب نوشتن، بهترین روش عنواننویسی است. یک روش خوب برای قرار گرفتن در راس مقالات و مطالب اینترنت، این است که برای کلیدواژههای خاصی که مرتبط با شما و کسب و کارتان است، یک Google Alerts (هشدار گوگل) ایجاد کنید. پایان هر روز گوگل برای شما ایمیلهای اتوماتیک پر از مقالات جدیدی که در اینترنت در خصوص آن کلیدواژه خاص منتشر شده، ارسال میکند.
در واقع این نکته کاملاً قابل درک است که از یک ایده یا الگوی خلاقانه میتوانید بارها استفاده کنید و در هر بار استفاده، نتیجه مطلوبی دریافت کنید. استفاده از یک ایده یا طرح، برابر با کپی کردن یا تکرار یک محتوا نیست. به مناسبتهای مختلف مثل ایام عید، یلدا، مناسبت هایی مثل روز مادر، دختر، پدر، مهندس، پزشک، کارمند، معلم و … بهانهای ایجاد کنید که مخاطب به سمت شما جذب شود. حتی در یک موقعیتی جدا، از او بخواهید که در مورد خواسته جدیدش و چیزی که شما در نظر نگرفتید، نظرش را به شما منتقل کند. ازآنجاییکه هر توضیحی با مثال بیشتر در ذهن تثبیت میشود، در ادامه با ایدههای متنوع در زمینههای مختلف آشنا خواهید شد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری